Абривіатури (скорочення) стали звичними супутниками нашого з вами життя. Їх використовують для зручності і творяться вони з перших літер чи частин слів.
Так, скорочення ПМПК може спочатку збити з пантелику. Насправді, це перші літери державної служби, що працює у сфері освіти. Скорочення розшифровують як психолого-медико-педагогічна консультація. Також можна почути схожі абривіатури, наприклад, ОПМПК, РПМПК або МПМПК. Розкодовуємо відповідно: обласна.., районна.., міська...
Добірка книг та наочного матеріалу під редакцією О.А. Стребелєвої.
Більше про неї можна прочитати тут
ПМПК, як структура системи освіти, проводить різні види занять. В залежності від поставленої мети заняття можуть бути:
СДУГ - синдром дефіциту уваги з гіперактивністю. Це розлад розвитку дитини, що проявлється з раннього віку.
Даний синдром не діагностують за допомогою рентгену чи лабораторного аналізу. Його визначають за характерними особливостми поведінки дитини.
Виділяють два переліка симптомів СДУГ:
Діагностичні критерії встановлення розладу СДУГ наступні
Перше коло симптомів: неуважність |
* Не може зосередити увагу на деталях або робить помилки при виконанні завдань, на роботі, в діяльності. |
* Часто не може утримувати увагу під час певної дільності абоу грі. |
* Не слухає те, що йому говорять. |
* Часто не дотримується інструкцій, не завершує завдання, справу, не може виконати до кінця повсякденні домашні обовязки (через нерозуміння інструкцій). |
* Виявляє труднощі з організацією праці чи дільності. |
* Уникає, не любить або не хоче виконувати завдання, які вимагають постійної напруги розумових зусиль. |
* Часто губить речі, що потрібні для роботи чи іншої дільності (іграшки, шкільне приладдя, інструменти, книги тощо). |
* Часто відволікається на сторонні подразники. |
* Часто забудькувата у повсякденній дільності. |
Друге коло симптомів: гіперактивність/імпульсивність |
* Часто совається або рухає ногами/руками, коли сидить. |
* Не може всидіти на місці певний час. |
* Часто біжить або залазить куди-небудь у невідповідній ситуації (у підлітків і дорослих може бути обмежено суб'єктивним відчуттям неспокою). |
* Часто не може грати або проводити дозвілля тихо. |
* Часто здійснює свої дії «на ходу» або «як заведений». |
* Часто занадто багато говорить. |
* Часто починає відповідати, не дослухавши питання. |
* Часто не може дочекатися черги. |
* Часто перериває інших або заважає їм (наприклад, втручається в розмови або ігри). |
Важливо!
Вивчення дитини для встановлення наявності розладу СДУГ тривале і становить не менше як 6 місяців
З кожного кола симптомів у дитини має відмічатися шість (або більше) критеріїв.
Ступінь розвитку симптому є такими, що порушує адаптацію і не відповідає віковому рівню розвитку.
Дана книга є результатом багаторічної розробки та масової апробації
уніфікованої експрес-методики для діагностики у психофізичному розвитку дітей
старшого дошкільного та молодшого шкільного віку.
Авторський колектив: Стадненко Л.М., Ілляшенко Т.Д., Борщевська Л.В., Обухівська А.Г.
Документи необхідні для проходження психолого-педагогічного вивчення:
|
|
|
|
|
|
Консультування в ПМПК усіх рівнів здійснюється: